Dobre firmowe logo – o czym pamiętać przy projektowaniu

Dobrze wykonany projekt logo to ważna rzecz dla wszystkich firm – przecież ten wizualny element będzie wizytówką pośród kontrahentów. Z takich też powodów jego projekt należy przekazać profesjonalistom, a jeżeli ktoś będzie chciał się wziąć za to samemu, to trzymać się paru ważnych zasad.

Po pierwsze logo firmy powinno być w miarę czytelne i proste. Prostota jest bardzo ważna, ponieważ sprawa wrażenie profesjonalizmu i nowoczesności. Zresztą wystarczy się przyjrzeć logotypom największych marek, aby to świetnie zauważyć. Odpowiednia kreacja logo to także unikanie większej ilości kolorów.

Zaleca się, aby nie było ich więcej niż maksymalnie trzy, ale im mniejsza liczba tym lepiej. Zbyt duża mieszanina kolorów nie będzie wyglądać zachęcająco, i przyniesie odwrotny rezultat od zamierzonego. Projektanci muszą również zwracać uwagę na użytą czcionkę. Powinna ona pasować do branży, w której klient ma firmę, duże znaczenie będą też miały rozmaite aspekty psychologiczne.

Wiele firm po jakimś okresie działania na rynku decyduje się także na odświeżenie logo. Taki zabieg ma za zadanie tchnienie nowego ducha w markę i danie jej nowych możliwości. Tego typu odświeżenie przeprowadzić można w oparciu o dotychczasowy wygląd, ale niejednokrotnie wszystko zaczyna się od nowa. Mając na uwadze powyższe rzeczy zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jednak będzie zlecenie takiego projektu agencji marketingowej. Bez problemów taką znajdzie się w sieci, przykładowo wpisując hasło również zobacz o tworzeniu identyfikacji wizualnej i sprawdzając otrzymane wyniki.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz